Stranice

4. 5. 2016.

Rafaelo torta


Uskrsnji i prvomajski praznici su za nama, bojenje jaja, praznicna obilna trpeza takodje. Osecam se tromo i lenjo, mada mislim da to i nema neke velike veze  sa praznicima :)

Dobra stvar je kada ti je porodica u istom gradu, tada su ti svi blizu i na dohvat ruke. Mana je- sto nemas kod koga da pobegnes, kada ustines tih par slobodnih dana. Alek i ja tradicionalno imamo vecitu dilemu, kod koga prvog otici? Ranijih godina su se obe porodice skupljale kod nas i to je znacilo organizaciju kao da nas ima 30 u najmanju ruku ( a nema nas ni 15 ) :) 

 
Ove godine je situacija bila malo jednostavnija jer mu je mama otisla na put, a moji su izrazili zelju da se okupimo dan nakon Uskrsa. Alekov otac i njegova supruga su izrazili zelju da nas ugoste na sam dan Uskrsa. Juhu! 
Ali opet dilema, ne vredi ne mozemo se pojaviti praznih ruku. Ok, onda ja pravim nesto slatko.
I onda naravno lupanje glave, a sta napraviti. Vrtim svesku kupusaru ( koja ovoj maja puni skromnih 17 godinica ) nema nista..opet sedam sa komp trazim po proverenim blogovima nesto sto bi mi zagolicalo mastu. Ovo je pretesko, ovo je preslatko, ni sama ne znam sta bih. I onda mi sine! Pa znam sta cu, napravicu Rafaelo! Alek je srecan i presrecan, jer kokos bas voli, a i nismo je dugo jeli. Onda je reseno, pravim nju. 



Mami je par dana pre Uskrsa bio rodjendan, a znam da sam joj obecala tortu. Onda mi treba mali kalup da bih napravila pola mere za jedan dan, a pola mere za drugi. Sludjena kakva inace i jesam, bacam se na trazenje malog kalupa kojeg na kraju jedva i nadjoh.

Na slici se nalazi mala tortica za kalup velicine 17cm. Originalnu tj punu meru, mozete praviti u vecem kalupu od 26 ili 28cm.

Recept sam nasla pre par godina na Coolinariki trazeci nesto sveze, lagano i socno za tadasnji rodjendan. Ova torta je upravo takva i ne postoji osoba kojoj se nije dopala, zaista.  



Originalni recept 
Puna mera

Potrebno za koru: 
  • 7 belanaca
  • 150gr secera
  • 1 kesica vanil secera
  • 1 prasak za pecivo
  • 70gr ostrog brasna
  • 150 gr kokosa
Potrebno za fil: 
  • 7 zumanaca
  • 2 kesice pudinga od vanile
  • 700ml mleka+ 2 kasike secera u prahu
  • 100gr putera
  • 100gr secera u prahu
  • 500ml slatke pavlake+ sveza mahuna burbon vanile- opciono*
Jos je potrebno: 
  • 12 kom petit beure keksa ( da pokrije dno )
  • izmedju 50-100ml mleka
  • 2-3 kasike maraskina*
  • 50gr kokosa za posipanje

Umutiti belanca u cvrst sneg sa povremenim dodavanjem mesavine secera i vanil secera. Zatim pazljivo dodati brasno pomesano sa praskom za pecivo. Laganim pokretima mesati smesu, pa dodati u nju kokos. Kalup oblozite pek papirom, pa pecite u unapred zagrejanoj rerni na 170C, oko 15-20 min. Kora treba tek blago da pozuti. Ohladiti pecenu koru na resetki okrenutoj na gore, koju po potrebi treba nakvasiti sa malo mleka ( preporucujem! ).

Zumanca pomesajte sa praskom za puding i 200ml mleka, a ostatak mleka stavite da provri, pa dodajte 2 kasike secera u prahu. 
Kada se to desi, radi lakseg baratanja prespite svo kljucalo mleko preko hladne smese jaja i pudinga. Lagano mesajte, pa sve vratite ponovo u serpu dok ne dobijete gustu smesu, kao za puding. Temperiranjem smese izbegava se stvaranje grudvica.  Izliti na hladan tanjir pokvasen hladnom vodom, pa vrelu smesu izliti na njega, pokriti ga providnom folijom i ostaviti da se potpuno ohladi. 

Puter sobne temperature umutiti penasto sa secerom u prahu. 

Mahunu vanile preseci na pola, pa umesati u slatku pavlaku koju treba izmutiti u cvrst sneg. 
Smesu ohladjenog pudinga i putera mikserom umutiti kratko, pa kasiku po kasiku dodavati slatku pavlaku.  

U kalup staviti koru okrenutu kao sto je ispecena, pa zatim polovinu fila. Preko nje poloziti keks umocen u mleko, pa zatim drugu polovinu fila. Prekriti providnom folijom, pa staviti najbolje preko noci u frizider. 

Sutradan oprezno izvaditi tortu iz kalupa, izravnati je pa posuti obilno kokosom. 

Izmene: 
  1.  Jedina zamerka mi je bila u nedovoljnoj slatkoci fila, pa sam zato dodala 2 kasike secera u prahu i ispostavilo se da nisam pogresila. Cak ni tada nije bila preslatka.
  2. Izbacivanje maraskina je zapravo bilo neminovno, jer nisam mogla da ga pribavim
  3. Dodavanje sveze mahune burbon vanile je stvar dodatno zamirisalo, a uz to lepo izgleda na preseku kada vire male crne tackice. 
  4. Na slikama se ne nalazi ta sa tackicama vanile, jer sam zaboravila da je uslikam :)




Dekoraciju prepustite masti, mozete poredjati rafaelo kuglice kao u originalnom receptu, a mozete i napraviti simpaticni topper po izboru. 

Ili sto bi moja drugarica rekla, vidi Mara rasirila cvetni ves :))) 

 

4 коментара:

  1. Анониман5. мај 2016. 11:55

    Mislim da ćemo se mnogi iz blogosfere pronači u tvojoj priči. Naročito onom delu, šta spremiti i zaboravljanje slikanja. Mada mene podsete ukućani, sa obaveznom napomenom:Ajde slikaj pa da jedemo :). Tortica je pravi izbor

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam po prirodi prilicno zaboravna i to me izludjuje :)
      Koliko puta sam zelela nesto da zabelezim, ali ne vredi mozak se okrene samo uzivanju u jelu.
      Torta je stvarno lagana i stvarno je za ove lepe dane koji idu, pun pogodak. Hvala na javljanju :)

      Избриши
  2. Bas me je nasmejao uvod, pronasla sam se u nekim stvarima.:) Tortica je posebno nezna i svidja mi se dekoracija sa stipaljkicama.:) Sve najlepse mami za rodjendan i bez zabusavanja sa novim postovima.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Lana onoliko :)
      Preneseni pozdravi, a nadam se da ni postovi nece izostati. Citam vas ja sve, ali kada dodje momenat da licno treba da objavim neki bas se ulenjim. Pozdravi :)

      Избриши