Stranice

23. 5. 2016.

Torta od dva sastojka



Moja omiljena tetka, teta Mira inace mamina sestra, je veliki slatkoljubac. Slatkisi se decenijama krckaju u njenoj kuhinji, a na sve to dodajmo da je i teca poslasticar. Pa sreci detinjoj kraja nije bilo :)
Kroz pubertet a kasnije i kroz godine, bezala sam od tih teskih torti koje su bile pokazatelj dobrog umeca, spretne ruke, a na kraju i dobrog ukusa. Kako je proslo vreme tih smuti pa prospi tortuljaka, sve vise sam se okretala proverenim i isprobanim receptima moje tete. 


Najveca steta je kada neko ko voli slatkise kao konzument, a i kao majstor dodje u situaciju da to vise ne moze da cini. Pre par godina joj je otkriven dijabetes. Sok, neverica a zatim i privikavanje na novonastalu situaciju. Od tada pa sve do danasnjeg dana, svaka napravljena torta imala je dodatnu manju izmenjenu varijantu, kako bi i ona mogla da je konzumira. Vazda su mi te "zdrave torte" bile nikakve. Bilo mi je zao da tortu poput moskva snita upropasti neki sastojak kojem tu mesto nije. Ali sam je potajno razumela. 

Ne lezi vraze, pre otprilike 2 nedelje meni je dijagnostifikovana insulinska rezistenzija - stanje pred dijabetes. Sto u najkracim crtama znaci - potpuna zabrana secera svih vrsta, brasna, teske/masne/przene/nezdrave hrane. A u najkracim, mnogo je  siri spekar stvari koje ne mogu, od onih koje mogu. Boze moj, zivot ide dalje i covek se uvek doceka na noge sta god da je u pitanju. 

Torta na slici je upravo recept koji sam dobila od moje drage tete. Grohotom sam se smejala kada je za Uskrs napravila ovo malo cudo od dva sastojka. Ljudi, da je napravila nisam nikada verovala ne bih da u njoj nema brasna, praska za pecivo ili secera :)

 

 Potrebno:
  • 3 jaja ( najbolje iz frizidera )
  • 165 gr cokolade za kuvanje ( preporucujem Menaz ili neku sa 70% kakaa )

Priprema:

Kalup ili keramicku ciniju promera 16-17cm obloziti pek papirom sa svih strana. Ukljuciti rernu na 170C. 
Penasto umutiti belanca na najbrzoj brzini, sve dok ne postanu potpuno cvrsta, pa ih smestiti u frizider na hladno. 
Cokoladu iseckati na komadice, pa je otopiti na pari. U dublji sud uliti ledenu vodu, pa ubaciti ciniju sa otopljenom cokoladom ( ledenu kupku ) da se sto brze ohladi. Posle svega 2-3 minuta ona ce biti potpuno spremna. Dodati joj zumanca, pa sve lagano promesati. 
Hladna belanca dodavati smesi od cokolade kasiku po kasiku, dok se ne dobije lepa kompaktna smesa. 
Uliti u pripremljeni sud, pa peci 30-40 min na 170C. 

Utisci: 
  • Mozda ce delovati da je smesa nepecena i nakon isteka predvidjenog vremena, ali vremenom mu bas ta "nepecenost" daje smek. Bas kao sto je to slucaj kod brownies-a. 
  • Dugo ostaje socan i nepromenjljiv, a ukus cokolade mu daje divan smek. 
  • Nema ukus omleta sa cokoladom, a bila sam ubedjena da ce imati! 
Ukoliko imate problem sa glutenom ili naprosto iz nekog razloga ne mozete konzumirati slatko, pocastite se ovom brzopoteznom poslasticom. Jer na kraju i mi imamo dusu :)

8 коментара:

  1. Одговори
    1. Obavezno! Evo pre 8 dana je napravljen i jos uvek je socan :)
      Dragom ova varijanta nije primamljiva, pa je smesten u kutijicu, pa ga na kraju samo ja grickam.

      Избриши
  2. Tortica mi se veoma svidja, dovoljno je da ima cokolade, a puno je finih slatkisa koji semogu praviti bez secera i brasna... nego, kopka me sada gde si sklonila tu kutijicu, khmm...:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imam stek u mikrotalasnoj :):):)
      Slobodno se posluzi, evo ja ne gledam majke mi :)

      Избриши
  3. Verujem ti, ali izgleda neverovatno :)

    Nikad nisam pravila kolače bez šećera ili meda, a bogme, ni od samo dva sastojka :) Vidi ti to, kako fino izgleda.

    ОдговориИзбриши