Stranice

9. 5. 2016.

Pita sa pecurkama


Nesto bas i nisam neki ljubitelj pijace. Zasto? Pa ni sama ne znam..vazda me pogled u tezge sa svezim vocem i povrcem odvuce od planiranog. I sta se onda desi? Pa poslednji put sam zavrsila sa 4 veze mladog sremusa, 2 veze rotkvica, nekoliko veza mladog luka, 2 ogromne zelene salate, paradajzom i uz to dodacu i krastavac, pa na sve to planirani spisak. Kako sam se do kuce dogegala ne znam :) Par hiljada dinara vise je otislo, a majke mi ni sama ne znam na sta.

 
I od tada je dogovor da Alek ide na pijacu, on to bas voli. Kada ode Bog zaboravi na njega. Sve je on isprobao i visnju i tresnju i komad sira, kaze pa kako da kupim ako ne probam?  Seretska veza izmedju starijih gospodja i baka sa momentom musko/kupovina/pijaca je uspesna na toliko nivoa :)

Elem, kupila sam pecurke i kore u nameri da prvi put napravim pitu sa njima. Nisam preterano trazila recept, ali znam da sam kod Tanje videla u nekom folderu da ima. 
Iscitam ga na brzinu i vidim da je bas jednostavan, ma svaki pocetnik bi uspeo da je napravi. Pita je kada se ispece fino krckava spolja, a meka i topljiva iznutra. Sutradan je jos meksa i moze bas dugo da stoji tako vazdusasta. 




Originalni recept
Potrebno: 
  • 1 glavica crnog luka + 1 mladi crni luk
  • 500gr kora za gibanicu
  • 400gr sampinjona
  • 3 jaja
  • 250ml kisele vode
  • so, biber
  • ulje
  • malo zacina C ( po zelji )
Prodinstati crni i mladi luk secen sitnije, na malo ulja. Dodati sampinjone secene na listice, pa im dodati malo soli. Kada sva tecnost koju pecurke pustaju uvri, dodati malo bibera i mrvicu zacina C radi ukusa. 

Pleh premazati uljem pa staviti prvu koru. Premazati je sa malo ulja, a nakon toga dodati drugu koru. Tek na trecu staviti po malo fila. Redjati istim redosledom dok se sve kore i fil ne utrose. Zavrsiti sa korom koju takodje treba isprskati sa malo ulja. Iseci je na kocke.
Penasto umutiti jaja mikserom, pa kada se dobije pufnasta smesa, uliti kiselu vodu.  
Rernu uljuciti na 200C. Preliti ravnomerno smesu od jaja po isecenoj piti, pa ostaviti nekih 15-30min dok se rerna greje. 
Ubaciti je u zagrejanu rernu na nekih 30 min ili dok ne porumeni.  

Zakljucak: 
  1. Nemojte izostaviti zacin C, daje mu neku punocu koja se razvija u kombinaciji sa pecurkama. Ne volim ga inace, ali u ovom je jelu je dobar dodatak. 
  2. Kore su mi ispadale i izvijale se dok sam ih pakovala, ali ukoliko vam je kao i meni pleh pravougaonog oblika, ivice mozete skratiti makazama. Ostatak ce svakako zavrsiti ususkan unutar pleha. 
  3. Definitivno je pravim ponovo, jer je zahvalna i nije teska, kao neke koje sam imala prilike da probam. 
 
Tanja je jedan mega car! Evo sada to i odgovorno tvrdim :)

4 коментара:

  1. Mmmm, izgleda fino i socno, takve pitice najvise volim, ali nemam nista protiv ni krckavih.:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Ova je upravo takva i bas sam se prijatno iznenadila koliko je jednostavna :)

    ОдговориИзбриши
  3. Juuuuu, ja ne videh pohvale, baš sam nikakva, izvini molim te! Hvala ti na lepim rečima, ti si mega-car!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma Tanja, ti si moj super vodic kroz ove kulinarske vode :)
      I da, pravila sam pre neki dan i prebranac po onom tvom receptu, ne da je bio njamiiii reci nemam :)
      Masem :*

      Избриши