Stranice

15. 1. 2016.

Fijadora torta


Na blogu sam i nisam. Svako jutro kada uz jutarnju kaficu citam e-24 novine, udjem da izlistam sta ima od noviteta na blogosferi. I uvek pomislim, a zasto ti Marija nisi vise aktivna? Pitam i odogovaram sama sebi, da ne znam. 




Kao i svake godine, volim da napravim sopstvenu rodjendansku tortu. Postujem svaciji izbor da tortu moze da naruci/kupi u marketu. Makar danas imamo sijaset opcija za nabavku, kada nam je sve na jedan klik, jedan potez karticom, kesom ili misom. Ne volim to. Nemamo vremena danas ni za domace kolace, a o tortama da i ne govorim. 

Nikako mi nije jasno zasto je danas bauk napraviti sopstvene korice za tortu. To je tako starinski, ma ko ima vremena da se zeza sa tim- odogovaraju mlade domacice u glas. A ja se svaki put na to samo nasmejem. I posluzim im jednu ovakvu lepoticu :) 


Citam Tanju vec neko vreme i toj zeni verujem. Na prvo citanje njenog bloga osetite zacine u njenoj kuhinji, trezvenost i odlucnost koju postujem i volim kod zena. Jedna samouverena zena koja zna sta radi :) 

U potrazi za cokoladnom poslasticom, videh ovu lepoticu i sada shvatam zasto se ona zaljubila u nju. Zaljubila sam se i ja. 

Naravno da sam zaboravila da je uslikam onako kako ona zasluzuje, pa su fotografije poprilicno traljave. Ali neka vas to ne zavara, torta je prava coko bomba!  

Potrebno: 
  • 12 jaja
  • 20 kašika šećera
  • 6 kašika mlevenih oraha
  • 150g seckanih oraha
  • 4 kašike brašna
  • 2-3 kašike kakaa
  • 100g čokolade za kuvanje
  • 250g putera
Za glazuru:
  • 100g  čokolade za kuvanje
  • 100g slatke pavlake  

Necu objasnjavati ceo postupak, jer je to Tanja i vise nego odlicno uradila, pa ukoliko vam se prijede nesto vise nego cokolasticno, trk na njen blog. 
Recept mozete pronaci Ovde.


Utisak:
Ja sam ubacila i cokoladni ganash preko cele torte, jer iz iskustva znam da je laksi za oblikovanje, od ovog svilenkastog krema kojim se premazuje cela torta. Pomalo je lepljiv pa se ne moze sa njim tako lako baratati kao sa ganash-om. Slobodno se umrljavite sa njim, nepca ce vam biti zahvalna :) Takodje sam ga pravila u kalupu 28cm, pa su kore nesto tanje u odnosu na navedenih 25cm.  

Nista ne mari, ne gubi cak ni na visini preterano.  




Mislim da smo se ova lepotica i ja prepoznale na prvi pogled. Definitivno je uvrstavam u svoje favorite. 
Cokoljupci, ovo je za vas.

P.S. Tanja, hvala :)






2 коментара:

  1. Divne reči, Marija, divne, mnogo ti hvala! Ulepšala si mi dan.
    Mnogo ti je lepo ispala torta i baš mi je drago da ti se dopala, kao i meni. Sada za vikend ću je praviti za kuminu slavu, a ozbiljno razmišljam da to bude i torta za punoletstvo koje nam stiže za mesec i po.
    E, da, najbitnije: srećan rođendan!!! Zdravlja i sreće, pa svega ostalog ti želim!

    ОдговориИзбриши
  2. Beskrajno hvala Tanja :)

    Naravno da sam okasnila sa objavom, rodjendan je bio u oktobru, ali avaj :D
    Ne znam, ja bih je sada za sve proslave i prigode pravila, ma divna mi je. Pobrala je bas sve kritike, stvarno.
    Sto bi rekli stari, u zdravlju i sreci do sledece prilike!
    Veliki pozdrav od mene.

    ОдговориИзбриши