Stranice

20. 1. 2016.

Corbast pasulj


Kako vi birate pasulj? Od velikih trgovinskih lanaca ili u lokalnoj prodavnici? Od nasmejane bake na lokalnoj pijaci? 

Moram da priznam da sam sa pijacom oduvek na vi, tu obavezu preuzeo je suprug. On jednostavno voli da se setka medju svim tim tezgama, da obidje 10 krugova pre nego nadje najbolju ponudu. Ne znam ja je stvarno nesto posebno ne mirisem. Odlazim kada moram i onda kao dete u liftu, stvarno ne znam kuda bih pre. Pred Bozicne praznike isli smo zajedno, jer zaboga ja sam domacica i moram da idem na pijacu :)  


Dok me je vodio po istoj i objasnjavao gde su najsvezija jaja i najbolja ponuda sira, stvarno sam se osecala kao dete. Ja se primaknem prvoj tezgi da bih videla krompir, a on me pogleda i kaze- Ne, ne tu Maki..imam ja svog prodavca. Kao sto ima i svoju zenu za jaja, za sir, za voce itd. Eto toliko o mom iskustvu sa pijace. Ja se vrtim kao dete u luna parku i samo bih sve da zavrsim sto pre i da idem kuci. 

Volim markete jer me niko ne vuce za rukav, mogu lepo i na miru da pazarim. Cesto odlazimo u par njih, ali smo se ovaj put odlucili za Tempo. Naglasavam sebi, da se sledeci put ponovo ne zaletim i pogresim.

Obzirom da nisam neki ljubitelj belog klasicnog pasulja, uvek uzimam sareni. Izuzev kada kuvam prebranac. Nekad svetliji, a nekad tamniji. Delovao mi je na prvu loptu po malo sitan, pa sam se odlucila da ga ipak potopim preko noci. I ako je sarenom pasulju dovoljno samo 1-2h natapanja pre kuvanja. Ustanem ujutru da ga proverim, a on se pomerio nije. Ma ni mrvu! Razmisljam sta da mu radim, pa se setim da u rezervi imam jos malo svetlijeg, iz prethodne kupovine. I dodam 2,5 sake tog svetlijeg. I resim da ga necu ni kuvati tog dana, vec sutradan. Da skratim, sav ali doslovno SAV pasulj koji je kupljen u pomenutoj radnji sam morala da bacim, jer je sangrljao po ciniji kao da je upravo izvadjen iz kese.  Mentalna beleska sacinjena- ubuduce pasulj kupovati od proverenih prodavaca! 

Svaka kuca ima svoj nacin pripreme, jer je ovo i vise nego odomaceno jelo kod nas. Moja mama ga oduvek kuva na ovaj nacin, pa sam ga i ja preuzela. Jedina razlika izmedju njenog i mog, je u slatkoj svezoj paprici koju ona bucne pri samom kraju kuvanja u skoro gotovo jelo. Ja nazalost to ne mogu, jer moj dragi papriku ne mirise ni na slici. 



Potrebno: 
  • 2 sake sarenog pasulja ( oko 250gr) ili opciono
  • Kolenica- mesnatija
  • 2 sargarepe 
  • 1 crni luk- srednji
  • 2 cena belog luka
  • Lovorov list- par komada
  • So, biber
  • Malo slatke aleve paprike- opciono
  • 3 kasike ulja
  • 2 kasike brasna





Priprema:  

Potopiti pasulj u hladnu vodu i ostaviti da nabubri. Trebalo bi da se udvostruci ili utrostruci. Kada se to dogodi, prosuti tu vodu i u serpu doliti novu svezu vodu, ubaciti pasulj i kuvati do vrenja. Zatim ga procediti, pa usuti novu toplu vodu. Ostaviti na srednje jakoj vatri da se kuva. 

Kolenicu usitniti na srednje komade, pa je ubaciti u pasulj.  Za to vreme obe vrste luka iseci sitnije, a sargarepu na kockice. Jednu kasiku ulja ugrejati, pa ubaciti sitno iseckani luk i pirjaniti dok ne postane staklast. Dodati mu pri kraju dinstanja malo aleve paprike, soli i bibera. Gotov luk dodati pasulju, pa ubaciti i malo lovorovog lista. Kuvati na umerenoj vatri, dok se pasulj u potpunosti ne skuva. 

Pripremiti zaprsku na klasican nacin- proprziti na 2 kasike ulja 2 kasike brasna, pa dodati 1 kasicicu aleve paprike. Dodati gotovom pasulju, smanjiti temperaturu i krckati jos 20-ak minuta. 

*Kolenica je takodje opciona stvar, mozete umesto nje dodati mesnatu slaninu, domace kobasice, suva rebra ili suvo meso. 







Нема коментара:

Постави коментар