Stranice

17. 12. 2013.

Susam pogaca





Ovom lepom i mirisnom pogacom, zelim svima da pozelim srecne predstojece praznike, kao i dobrodoslicu na moj blog. Jako volim ovu pogacu iz mnostva razloga. Prvi je, jer je jako ukusna. Drugi, jer na stolu izgleda jako svecano i bas je mirisna. A treci, jer je ovo prvi post ( na koji sam samu sebe konacno naterala ) da nastavim nesto sto je zapoceto 2010-te godine. 

Jako mi je krivo jer se nisam vise potrudila oko njega, znam. Ali sam zvanicno obecala sebi, da cu se vise pozabaviti njime, kako i zasluzuje. Mnoge od vas redovno citam sa pravim uzivanjem zaista.


Necu previse detaljisati o receptu, Lana je to odradila besprekorno na svom blogu. Zahvaljujem se beskrajno svim divnim damama, koje su me inspirisale da nastavim zapoceto.  

Draga Lana, hvala ti puno na ovom divnom receptu, pravio se mnogo puta u mojoj maloj kuhinjici :)


 
 A sada recept za ovu pogacicu.

Potrebni sastojci 
  • 1 kg mekog brasna 
  • 1 paketic kvasca 
  • 2 kasicice soli 
  • 2 kasike sirceta 
  • 2 cela jaja 
  • 2 kafene soljice ulja  
  • 1/2 l mleka   
Za premazivanje
  • 1 jaje  
  • susam za posipanje 

 Priprema

Pripremiti kvasac u pola solje toplog mleka, sa kasicicom secera i kasicicom brasna. Od svih navedenih sastojaka zamesiti testo i ostaviti da odstoji 20 min. 
Napraviti 6 loptica, od celokupnog testa. 
Svaku lopticu razvaljati u pravougaonik, pa zaviti kao rolat. Uplesti pletenice od po dva rolata, tako da na kraju dobijemo tri pletenice. Okruglu modlu premazati puterom, pa redjati platenice od sredine. Svaku novu pletenicu, podvuci pod prethodnu, oba kraja. Ostaviti testo da odmata 1h. Pre pecenja, premazati umucenim jajetom i posuti susamom. Staviti u donji deo hladne rerne, a onda peci prvih 15-20 min. na 250 C, a zatim na 200 C jos 30 min.
Prijatno!

2 коментара:

  1. Skroz sam pocastvovana sto je ovaj receptic "otvorio" blog, zelim ti puno inspiracije i nadalje i mislim da cemo ti ovde cesto dolaziti u goste, samo dok i ostale devojke primete.:)) Puno pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala draga Lana :)
    Pokusacu da vas "ispratim" koliko god mogu i uvek ste dobro dosli svi :)
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши